Cum te scapă muntele de insomnie

Într-o eră a vitezei, somnul se face pe fast forward, de aceea insomnia a devenit una dintre afecțiunile societății moderne. Dar ce-ai spune de o vacanță la munte care să te trateze de insomnie?

Fie că e pentru câteva zile sau un sejur complet, o vacanță în inima munților ne reechilibrează și ne reîncarcă bateriile. Imaginează-ți să auzi, în fiecare zi, foșnetul copacilor, care dansează în bătaia vântului și cântecul păsărilor! Să simți cum aerul curat îți umple plămânii și să-ți predai simțurile naturii, care te înconjoară. Toată această experiență senzorială nu se poate obține printr-o aplicație mobilă, gândită să te ajute să adormi, ci prin activarea tuturor simțurilor, care se poate obține doar offline, acolo, în mijlocul naturii.

Campingul

Dacă somnul nu e cel mai apropiat prieten al tău, atunci e timpul să-ți dai ceasul biologic înapoi. Cum? Mergi la munte cu cortul sau elimină lumina artificială cel puțin pentru un weekend și ieși în natură. Cel puțin așa susține Kenneth Wright, profesor de fiziologie integrativă la Universitatea din Colorado, care a studiat această formă de tratament. Conform experimentului său, stilul modern de viață, în care lumina artificială ne invadează permanent, ne afectează și ceasul intern. Tratamentul? Un weekend la munte, cu cortul, unde să ne expunem la lumină naturală ne resetează ceasul intern, ne reechilibrează nivelul de melatonină din corp. Lumina soarelui devine alarma naturală, indicând momentul somnului și momentul trezirii, iar cei care au făcut acest ”tratament” au dormit mult mai bine în perioada următoare.

Dar dacă nu îți place să mergi cu cortul, rezervă o camera la hotel pentru un weekend și apoi explorează zona. Muntele are ce să-ți arate și acest contact direct cu natura te va ajuta enorm.

Hiking și sporturile în natură

Insomnia și lipsa efortului fizic pot fi într-o relație de cauză și efect. Mișcarea contribuie mult la îmbunătățirea somnului și dacă este efectuată și în natură, atunci beneficiile sale se multiplică. Drumețiile sau sporturile practicate în natură activează toate simțurile și se dezactivează răspunsul la stres. Ca o terapie a minții, activitățile practicate la munte creează nu doar amintiri spectaculoase, dar și o experiență în care turistul are parte de o ”reabilitare” intrinsecă.

Aerul curat și temperatura scăzută – declanșator fiziologic

De-alungul timpului, cercetările au demonstrat că aerul proaspăt poate avea un efect de răcire asupra corpului, ceea ce induce mai rapid un somn odihnitor. Există multe asocieri positive între aerul curat și relaxare, iar atunci când suntem mai detensionați, adormim mult mai ușor. Practic, se elimină blocajul principal.

O scădere ușoară a temperaturii corporale poate induce o stare de oboseală, de aceea atunci când mergi în vacanță la munte simți nevoia să te intinzi puțin sau te culci mult mai devreme. Un remediu consacrat al insomniei este să domi într-un dormitor mai răcoros, pentru că atunci când ne scade temperatura corpului e un semnal pentru creier că a venit ora somnului.

Tu când ți-ai programat următoarea vacanță la munte?

În funcție de ce criterii alegi cortul potrivit<< >>Update: CĂȘTIGĂTORI Concurs Fotografi la înălțime

Leave a Reply

Your email address will not be published.